středa 10. září 2014

Styly pletení

Není pletení jako pletení. Od doby co mě maminka naučila plést jsem žila v dojmu, že tak nějak podobně pletou všichni a všude. Jaký ale byl můj omyl. Když jsem začala sledovat videa k pletení v angličtině abych rozlouskla zkratky v anglických návodech, zjistila jsem, že existují dva základní proudy - anglosaský a kontinentální.

Pokud pletete stejně jako já, tedy pracovní přízi jako pravák vedu mezi prsty levé ruky a oka se pletou plynule, tak pletete kontinentálně. :-)



Při pletení anglosaským stylem leží klubko vedle vás, píchnete do oka, pak zvednete přízi a přehodíte přes jehlici a následně upletete. Výsledek je stejný, ale přijde mi výrazně pomalejší.


Pokud se tedy učíte plést podle videa, doporučuji kontinentální styl, je rychlejší a lépe se reguluje napětí příze, pletenina je pak rovnoměrná.

Pro pořádek uvedu ještě, že existuje třetí, východoevropský styl podobný kontinentálnímu, na který asi ale jen tak někde nenarazíte, pokud se neučíte plést rusky. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat