pondělí 5. května 2014

Dámský letní klobouk

Každá moderní malá holčička má v šatníku alespoň jednu háčkovanou čepičku. Ale co my dospělé ženy? Pustila jsem se do kloboučku na léto, který bude chránit před sluncem, takové náhrady slamáku. :-)


Pracovala jsem podle tohoto návodu: http://www.garnstudio.com/lang/cz/pattern.php?id=6499&lang=cz 
Z domácích zásob jsem vylovila Camillu, vzala háček 3,5 mm (háčkuji volně, pro někoho kdo utahuje bude lepší 4 mm) a dvojitou přízí se pustila do kloboučku podle návodu.

Hustota vzoru v návodu je 17 krátkých sloupků na 10 centimetrů, já měla spíše 16, řídila jsem se tedy instrukcemi pro menší velikost s tím, že chci dostat větší. Pro menší velikost by stačilo přidávat jen na 75 KS a pak pokračovat podle návodu, vzor z dlouhých sloupků háčkovat na  těch 75.



Barvy klobouku jsem smíchala až po konec vzoru, krempu jsem udělala jednobarevnou. Na tuto kombinaci jsem spotřebovala 2 a kousek klubka jednobarevné a 1 a kousek klubka strakaté. Na klobouk celý ve stejném tónu by stačily 4 klubka, respektive dvě a dvě při míchání barev.

Camilla sama o sobě je docela pevná, háčkovaná dvojitě na husto je pevná ještě více, a proto klobouk hezky drží tvar i bez škrobení či jiných úprav. Nahoru ohnutou krempu vytvoří poslední dvě řady bez přidávání.

Žádné komentáře:

Okomentovat